Edukacja na 46. OKT!

CEK - Aktualności

cek-020

Każdy festiwalowy spektakl zostanie poprzedzony krótkim wprowadzeniem. Spotkania z cyklu „Słowem wstępu” odbywać się będą na
45 minut przed każdym pokazem, w foyer teatru (przed spektaklem „Balladyna” w Opolskim Teatrze Lalki i Aktora).

WARSZTATY WOKÓŁ SPEKTAKLI:

26.05, g. 18.00
„Dziady” w szkole (warsztaty wokół spektaklu „Dziady” z Teatru
im. J. Słowackiego w Krakowie) 

„Dziady" Adama Mickiewicza to uniwersalne misterium rozprawiające o Polsce. Popularny dramat romantyczny od lat czytany jest w szkole oraz rozczytywany w teatrze. Jakie współczesne konteksty przywoływali i przywołują najsłynniejsi reżyserzy? Prześledzimy ważne inscenizacje utworu Mickiewicza w historii polskiego teatru, analizując gesty, symbole i rytuały polskiego teatru romantycznego. Sprawdzimy działanie tekstu w procesie, poszukamy współczesnych interpretacji i pokoleniowych odczytań. Otworzymy przestrzeń dialogu na temat funkcjonowania romantycznego arcydramatu we współczesności, stawiając pytania o umiejętność radzenia sobie przez różne pokolenia z dziedzictwem narodowym.

prowadzenie: Agnieszka Zientarska
cykl: Strefa obecności | wiek: 15+

POBIERZ BILETY

2.06, g. 18.30
Oko za oko, ząb za ząb, ciało za ciało – o spirali zła (warsztaty wokół spektaklu „Lilla Weneda” z Teatru Wybrzeże w Gdańsku)

Władza, żądza, zemsta, a po drugiej stronie heroiczna walka w imię wartości i wolności. Czym kierują się plemiona Lechitów i Wenedów? Obraz wyniszczających się nawzajem narodów przywołuje współczesny świat wojny. W czasie warsztatów wspólnie zastanowimy się nad psychiką bohaterów, motywami i tym, jak nakręcająca się spirala zła prowadzi do nieuchronnej katastrofy.

prowadzenie: Sandra Lewandowska, Justyna Oleksy
cykl: Strefa obecności | wiek: 15+

POBIERZ BILETY

4.06, g. 11.00
„Balladyna” – próba interpretacji. Między starym a prowokująco nowym (warsztaty wokół spektaklu „Balladyna” z Opolskiego Teatru Lalki i Aktora im. Alojzego Smolki)

Teatr współczesny szuka tego, co współbrzmi z dzisiejszym światem. Jak odczytywać znaki teatralne? Czy można zobaczyć „Balladynę” w taki sposób, jakby spotkało się z nią pierwszy raz? Jakich narzędzi użyć, by odkryć na nowo znaczenia ukryte w dobrze nam wszystkim znanym romantycznym dramacie? Co wnoszą napięcia budowane pomiędzy tym, co dobrze nam znane, a tym, co zaskakujące i prowokujące? W jaki sposób zmieniają one naszą optykę na klasyczny utwór? „Balladyna” w reż. Konrada Dworakowskiego może stać znakomitym pretekstem do rozmowy o otaczającej nas, złożonej rzeczywistości, ponieważ doskonale z nią rezonuje. Jednocześnie zachęca do refleksji na temat roli teatru we współczesnej edukacji. Czy może on stać się alternatywnym sposobem poznania świata? Otworzyć się na teatr, to przecież otworzyć się na krytyczne myślenie, współpracę i działania pozwalające rozwijać kreatywność i kompetencje miękkie.

prowadzenie: Ewa Malik
cykl: Stacja laboratorium | dla nauczycieli, edukatorów, animatorów

ZAPISY: edukacja@teatropole.pl

5.06, g. 16.00
NEO-logos. Witkacy. Słowo i ruch (warsztaty wokół spektaklu „Kurka wodna albo urojenie” z Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu)

 Warsztat składa się z dwóch części:

część I: Ruch w słowie

Słowa układające się w absurd, słowa układające się w nowe słowa, słowa układające się w Czystą Formę. O czystości uczucia metafizycznego, zagadnieniu Czystej Formy w teatrze i literaturze poprzez radość tworzenia neologizmów na miarę Witkacego – lingwistyczny charakter części pierwszej przygotuje na...

część II: Słowo w ruchu

Teatr tańca to zagadnienie złożone i wielowymiarowe. Przekładanie historii na ruch, może być jej tłumaczeniem, ale może także odwoływać się do konkretnego doświadczenia i emocji. Wykorzystamy słowa, elementy fabuły do rozwijania własnych skojarzeń w stronę energii ciał w ruchu. Sprawdzimy na ile „taneczne” są dramaty Witkacego oraz jakie formy przestrzenne powstają z naszych neologizmów.

prowadzenie: Justyna Oleksy, Sandra Lewandowska
cykl: Strefa obecności | wiek: 15+

POBIERZ BILETY

OKT DLA UCZNIÓW I STUDENTÓW. Warsztaty dla grup zorganizowanych

Przygotowaliśmy także specjalną ofertę dla szkół i uczelni – „Plan lekcji_klasycznie”. By zapisać grupę młodzieży na warsztaty dotyczące wybranego spektaklu festiwalowego, zapraszamy do kontaktu pod adresem edukacja@teatropole.pl.

Zajęcia mogą odbywać się w teatrze lub w wybranej placówce edukacyjnej. Zapraszamy!


SPOTKANIA, WYKŁADY:

28.05, g. 17.00 
Kulisy klasyki - rozmowa z Zenonem Butkiewiczem i Patrykiem Kenckim.

Nowe oblicze stałego cyklu „Kulisy teatru” – tym razem przedmiotem rozmowy będą kulisy festiwalu Opolskie Konfrontacje Teatralne oraz konkursu „Klasyka Żywa”.

cykl: Kulisy teatru. Spotkania czwartkowe

POBIERZ BILETY

4.06, g. 14.00
Język klasyki we współczesnym teatrze polskim - wykład Michała Zadary

Dwunastogodzinne „Dziady” bez skrótów? Na pewno między innymi o nich usłyszymy na wykładzie poświęconym realizacjom klasyki we współczesnym teatrze polskim. Znany z innowacyjnego podejścia do polskiej klasyki reżyser Michał Zadara przybliży historię swoich spotkań z klasycznymi dziełami.

POBIERZ BILETY

 

 

OKT DLA DZIECI

29.05, godz. 18.00
Gdy rodzice są w teatrze…

Warsztaty dla dzieci w wieku 4+, których rodzice oglądają spektakl „Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale” z Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.

ZAPISY: s.lewandowska@teatropole.pl


30–31 maja 2022, godz. 10.00
Dzień Dziecka – klasyczne zabawy ruchowe

wiek: 6–8 lat | dla grup zorganizowanych

ZAPISY: s.lewandowska@teatropole.pl

30 maja–1 czerwca 2022, godz. 16.00
Dzień Dziecka – Baby Contakids

wiek: dla rodzin z dziećmi w wieku 3–12 miesięcy

POBIERZ BILETY

30 maja–1 czerwca 2022, godz. 17.00
Dzień Dziecka – Contakids

wiek: dla rodzin z dziećmi w wieku 2–6 lat

POBIERZ BILETY

Contakids jest metodą pracy z ciałem stworzoną przez izraelskiego tancerza, choreografa i pedagoga Itaya Yatuva, przeznaczoną dla rodzin z małymi dziećmi. Polega na działaniu poprzez cielesny kontakt i zabawę. Istotnymi elementami, nad którymi pracujemy są budowa relacji opartej na bliskiej więzi między rodzicem a dzieckiem oraz wspieranie dziecka w rozwoju motorycznym, dzięki wsparciu osoby dorosłej. Poprzez zabawę oraz eksplorowanie upadku, jako czynnika dodającego odwagi i stanowiącego element zabawowy, dzieci są ośmielane do podejmowania działań ruchowych. Contakids to bliskie spotkanie między rodzicem a dzieckiem lub całą rodziną, podczas którego każdy pracuje we własnym tempie i według własnych potrzeb. To również rodzaj społecznej fiesty, dającej możliwość podpatrywania innych dzieci i przekraczania swoich ograniczeń.

Prosimy o zabranie wygodnego stroju i obuwia na zmianę.

plan-lekcji-OSTATECZNY

Jeżeli zainteresował Cię Plan lekcji_klasycznie, możesz zapoznać się ze szczegółowym programem tutaj.

logo-tkUntitled-1-copy
CEK-logo